+49 9306 98522-0 info@stretta-music.comsv-de 0
Carl Schröder (18481935)

Leichtes Konzert op. 55

ohne Daumenaufsatz

förCello, piano
UtgåvaPartitur, stämma
Artikelnr.295144
Författare/kompositörCarl Schröder
Redaktör Walter Schulz
Svårighetsgradmedium
Omfattning14/8 sidor; 21 × 30 cm
Publiceringsår2002
Förlag/TillverkareFriedrich Hofmeister
Tillverkarens nr.FH 2796
ISMN9790203427964

Beskrivning

Der Cellist und Komponist Carl Schröder wure bereits mit 14 Jahren Mitglied der Hofkapelle zu Sondershausen. In seinen zahlreichen Kompositionen für Violoncello konnte er die Erfahrungen, die er als Cellist renommierter Orchester und als Lehrer berühmter Konservatorien gesammelt hat, einbringen. Das vorliegende Konzert wurde für den Unterricht geschrieben und eingerichtet und ist ohne Daumenaufsatz spielbar.

10,30 €
inklusive moms och frakt
Leveranstid: 2–3 arbetsdagar (de )
lägg till i önskelistan

© 2004–2021 Stretta Music. Beställ och köp noter online.

Din specialist för alla sorters musiknoter. Onlinebutik för noter och play along för nedladdning, böcker, notställ, notställslampor, tillbehör.